Úvod
Zastavení úpadku
vzdělávání
Téměř polovina všech amerických dospělých – 60 milionů lidí – je funkčně negramotná. Osmi milionům studentů byla diagnostikována „porucha učení“, přičemž léky na předpis jsou příliš často „řešením“ místo tří „R“ (reading, writing, arithmetic – čtení, psaní, počítání).
Ministerstvo školství Spojených států uvádí, že každý rok jeden ze tří středoškolských studentů – více než 1,2 milionu – předčasně ukončí studium. Stejnou pohromou trpí i další průmyslově vyspělé země – míra předčasného ukončení studia v Evropě dosahuje v průměru téměř 15 procent.
Asi 30 milionů amerických dospělých dosahuje úrovně „Pod základní úrovní“ v základních jazykových dovednostech a dalších 60 milionů dokáže provádět pouze nejjednodušší každodenní úkoly zahrnující slova a čísla.
Studie ukazují, že negramotnost je klíčovým faktorem v kriminalitě. Odhaduje se, že 60 procent dospělých vězňů je funkčně nebo okrajově negramotných a 85 procent mladistvých pachatelů má nedostatky ve čtení, psaní a základní matematice.
Náklady této krize pro vládu, podniky a daňové poplatníky dosahují bilionů dolarů. Náklady v lidském měřítku jsou nevyčíslitelné.
Ve velké části světa je krize ještě hlubší, přičemž široký přístup ke vzdělání neexistuje. Asi 80 procent ze 113 milionů dětí, které nechodí do školy, je v tom bráněno chudobou a vnitřními válkami. V subsaharské Africe, jižní a západní Asii, arabských státech a severní Africe se neúčast ve škole pohybuje od 24 do 40 procent dětí školního věku.
Je možné zachránit selhávající nebo nedostupné vzdělávací systémy a přinést naději 1 miliardě negramotných lidí po celém světě? Je možné umožnit jednotlivcům dosáhnout gramotnosti a kompetence, a tak přispět k životu a kultuře naší společnosti?
Odpověď zní ano a spočívá v průlomových objevech L. Rona Hubbarda a jejich globálním zpřístupnění prostřednictvím úsilí Applied Scholastics International.
Vzdělávání v nejširším slova smyslu je cílem Applied Scholastics. Záměrem není pouze pomoci studentům řešit studijní obtíže a překonávat bariéry, ale umožnit jim stát se soběstačnými, nezávislými studenty, kteří mohou být zodpovědní za své vlastní celoživotní učení a vzdělávání.